Kasusastraan Bali (Versi Bahasa Bali)

1. Pengertian kesusastraan

 Yening selehin daging artos parinama kasusastraan wantah mawit saking kruna sastra polih pangater su- raris polih konfiks ka-an dados kruna tiron kasusastraan. Kruna sastra sane mateges ‘ajah-ajah’, kawruhan polih pangater su- sane mateges ‘luih’, ‘becik’ miwah konfiks ka-an sane nyinahang artos ‘kawentenan’. Panadosnyane, kruna kasusastraan meteges kawentenan ajah-ajahan utawi kawruhan sane luih utawi becik tur mabuat. Manut ring pakayunan puniki wewatesan sastra Bali punika dadosne makasami tetamian pangweruh  sane marupa ajah-ajah, tatwa, susila miwah sane tiosan sane kasurat ngangge aksara Bali sane katami rauh mangkin.

2. Tetujon Malajahin utawi Nyelehin Susatra Bali

a)     Mgiwikanin nilai nilai budaya adiluhung sane pacang mawiguna sajeroning nglimbakan budaya          budaya Baline
b)     Anggen tetimbang midabdabin budaya baline rikala ngarepin aab jagate
c)     Kaange nincapang rasa bangga makrama Bali
d)     Kaange buatan nincapang seni, Ilen ilen, miwah unen unen ring Bali
e)     Molihang daging daging tatwa agama kaangen nincapang sradha bhaktine ring Ida Hyang Widhi         Wasa

3. Kakuub Susastra Bali

     Yening Selehin saking masa kawentenan ipun, kasusatraan baline kapan dados kalih soroh, luiripun :

3.1. Kesusastraan Bali Purwa

      1. Kasusastraan Bali Gantian

      Satwa - satwa Bali. Saa punika sane kauunguhang olih para pemangku ritatkala upacara yadnya. Mantra punika gancaran sane kauunguhang olih para sulingih ritatkala pamuput upakara yadnya .Cecimpedan contonyane cecimpedan lan sesonggohan

3.2. Kasusastraan Bali sasuratan

                1. Sastra gending

       Sekar Rare ( Gegendingan anak / alit)
       Sekar alit    ( Pupuh)
       Sekar madya (Geguritan)
       Sekar agung  (kekawin, sloka, palawakya)

                2. Sastra Gancaran ( Cerita)

       Tuturan punika  cerita sen medaging piteket piteket saking cerita agama, kitab. contohnyane  : Mahabarata, Arjunawiwaha, sutasoma. Urak punika sewata pata utawi surat sane mapiranti tiying/bambu. contohnyane lontar. Awig-Awig punika Sane wenten ring Desa Adat, Sane patut kasungkumenin olih warga Desa Adat. Purana punika Cerita indik kewentenan pura. contohnyane. Pura rambutsiwi. Babad punika Cerita indik kewentenan wewidangan. contohnyane babad mengwi, babad payangan. Winacarita punika Cerita indik kewentenan keberanian utawi kepahlawan. contohnyane puputan Badung, I Gusti  Ngurah Rai.

3.3. Kasusastraan Bali Modern

            1. Wangun Gancaran
                         Cerpen
                          Novel
                         Drama

3.4. Perbedaan  Kesusastraan bali Purwa lan Modern

        1. Kesusastraan bali Purwa
            - Ngangge awig awig
            - Bantang Kesusastraan bali Purwa inggih punika pewayangan, kerjaan
            - Nenten Kaungahang aran pangarannyane
            - Kesusastraan bali Purwa ngangge basa kawi, jawa kuna miwah Bali Tradisional

        2. Kesusastraan bali modern
            - Bebas tenwenten Uger uger
            - Bantang Kesusastraan bali modern inggih punika inggih punika pikobet sosial para jnanane
            - Kaungahang secara janten aran pengarang nyane
            - Kesusastraan bali modern ngangge Basa Bali Modern sane mangkin

10 Responses to "Kasusastraan Bali (Versi Bahasa Bali)"

  1. Kasusastraan Bali manut basa napi Semeton?

    ReplyDelete
  2. Rahayu ๐Ÿ˜‡๐Ÿ˜‡๐Ÿ˜‡

    ReplyDelete
  3. Manut ring aab jagate, napi kemanten wewidangan kasusastraan Bali?

    Itu artinya apa ya kak? Dan jawabannya gimana?

    ReplyDelete
  4. Halo semua, Adakah anda mencari peniaga profesional, pengurus forex dan binari yang akan membantu anda memperdagangkan dan menguruskan akaun anda dengan jumlah keuntungan yang lumayan dan besar. anda boleh menghubungi MR. CARLOS ELLISON untuk rancangan pelaburan anda, kerana dia membantu saya memperoleh 12,000 USD dengan sedikit dana pelaburan. Carlos Ellison anda adalah peniaga terbaik yang boleh saya cadangkan untuk sesiapa sahaja yang ingin melabur dan berdagang dengan peniaga tulen, dia juga membantu dalam pemulihan dana kerugian..anda boleh menghubunginya melalui E-melnya:
    carlose78910@gmail.com
    Melalui whatsapp: (+12166263236)
    Melalui Telegram: +12166263236

    Saya nasihatkan anda jangan ragu-ragu. Dia hebat.

    ReplyDelete
  5. NAMA PERUSAHAAN: ONE BILLION RISING FUND
    GMAIL PERUSAHAAN: onebillionrisingfund@gmail.com
    lokasi: San Francisco. California. WESTERN UNITED STATES
    NOMOR TEL: +1 267 526 5352
    NOMOR WHATSAPP: +1 267 526 5352  

    BAGAIMANA SAYA MENDAPATKAN PINJAMAN SAYA

    Saya Abdullah Nofia yang tinggal di Papua, saya di sini untuk memberi kesaksian seorang Lender Pinjaman yang baik yang menunjukkan cahaya kepada saya setelah ditipu 3 kali berbeda di Internet oleh beberapa pemberi pinjaman yang tidak lain adalah palsu,
    Mereka semua berjanji untuk memberi saya pinjaman setelah membuat saya membayar banyak kepada mereka sebagai biaya yang tidak menghasilkan apa-apa dan sebesar tidak ada hasil positif. saya kehilangan uang hasil kerja keras saya dan itu sangat membuat frustrasi.

    Suatu hari ketika menelusuri internet saya menemukan kesaksian seorang wanita yang juga ditipu dan akhirnya dikaitkan dengan perusahaan pinjaman yang sah, ONE BILLION RISING FUND  dan di mana dia akhirnya mendapatkan pinjamannya, saya memutuskan untuk menghubungi dia dan menjelaskan tekanan keuangan saya. kepadanya dan jika dia bisa membantu saya untuk berbicara dengan perusahaan,

     Saya kemudian menceritakan kepada mereka kisah saya tentang bagaimana saya ditipu oleh 3 pemberi pinjaman yang berbeda yang tidak melakukan apa pun selain merampok uang saya. Saya menjelaskan kepada perusahaan melalui surat dan semua yang mereka katakan kepada saya adalah untuk tidak menangis lagi karena saya akan mendapatkan pinjaman saya di perusahaan mereka dan saya juga telah membuat pilihan yang tepat dengan menghubungi mereka. Saya mengisi formulir permohonan pinjaman dan melanjutkan dengan semua yang diperlukan dari saya dan saya terkejut, saya diberi pinjaman sebesar Rp 200 juta oleh perusahaan besar ini, ONE BILLION RISING FUND, semua berkat JAMES (direktur transfer), seorang yang takut akan Tuhan. pria dan mentor dan di sini saya hari ini bahagia karena perusahaan ini telah memberi saya pinjaman jadi saya bersumpah pada diri sendiri bahwa saya akan terus bersaksi tentang pekerjaan baik mereka dalam hidup saya tentang bagaimana saya mendapatkan pinjaman saya.
     Jika Anda mencari cara mendapatkan pinjaman, silakan hubungi

    NAMA ::ONE BILLION RISING FUND
    Gmail ::: onebillionrisingfund@gmail.com
                                              HUBUNGI SAYA

    Namaku ::::::::: Abdullah Nofia
    Gmail::::::::::::::abdullahnofia@gmail.com
    Instagram::::::::Abdullah_Nofia
    Facebook:::::::::Abdullah Nofia

    Bijaksanalah saat Anda mencari pinjaman online

    semoga harimu menyenangkan

    ReplyDelete